MISTROVSKÝ KURZ - Upomínky
Proč používat upomínkové e-maily a smsky?
- Zlepšení konverzního poměru u nezaplacených objednávek
- Zlepší se vám cashflow tím že klienti platí včas
- Zlepšení úspěšnosti plateb
- Zabrání pozdní platbě a tím třeba nedostupnosti Vaší služby pro zákazníka. Například nebude mít přístup do členské sekce, k softwaru, který poskytujete, apt.
- Pomůže předejít problémům, kdy vám klient peníze pošle a se špatnými údaji a vám se platba nespáruje, zákazník dostane informaci že je něco špatně i když peníze již poslal.
Mnoho podnikatelů si myslí že upomínky jsou špatná věc, že jsou agresivní vůči zákazníkům.
Opak je pravdou.
Upomínky jsou skvělým nástrojem ke zlepšení úspěšnosti plateb a narovnání cash flow v podnikání. Motivují totiž zákazníky objednávku zaplatit a zaplatit ji včas.
Mnoho zákazníků upomínku uvítá, připomene jim nezaplacenou objednávku a navede je přímo k platbě.
Kromě toho, pokud posíláte upomínky efektivně a včas, může vám to také pomoci udržet dobré vztahy se zákazníky, což má pozitivní vliv na loajalitu zákazníků a jejich ochotu platit včas i v budoucnu.
Je totiž mnoho věcí, co zákazníka může při provádění platby za Váš produkt vyrušit. V práci ho vyruší kolega, urgentní porada, … Doma zákazníka vyruší děti, manželka, pošťák, soused, … Zapomene že platbu nedokončil a zavírá počítat s tím že má vše vyřešené, při neodeslání upomínky se ná Vás zákazník obrátí s pocitem že jste jej okradli, protože si myslí že peníze poslal, ale nebylo tomu tak. Díky upomínce upozorníte klienta že platbu neodeslal a dáte mu rovnou informace kde a jak může objednávku zaplatit.
Takových a podobných situací je spousta. A díky upomínkám jim můžete bezpečně předejít a nebo vyřešit dříve, než nastane jakýkoliv problém.
Formát upomínek a co by nemělo chybět
- Tón komunikace. Nechcete znít jako mafián, který vymáhá své peníze po dlužníkovi a vyhrožuje mu újmou na zdraví. Upravte tedy ton vaší komunikaci podle závažnosti, kterou to může způsobit vám nebo vašemu klientovi při neuhrazení objednávky.
- Nezapomeňte se představit nebo podepsat. Posílat upomínky bez toho aniž by zákazník věděl že je upomínka od vás může vypadá podezřele a zákazník takovou upomínku nemusí brát vážně.
- Základní informace o objednávce. Doplňte do e-mailů a případně do SMS informace o objednávce, kdy byla splatná za jaké produkty a v jaké částce.
- Informace o platbě. Doplňte do upomínek informace o tom kde a jakým způsobem může zákazník neuhrazenou objednávku zaplatit, pokud mu napíšete pouze že má zaplatit a co se stane pokud nezaplatí je to k ničemu pokud mu nedáte informace k platbě.
- Poskytněte dostatek času. Začněte pomalu a dejte zákazníkovi dostatek času na zaplacení objednávky. V případě že na něj hned vybalíte že peníze musí poslat do zítřka v plné výši váš vztah se zákazníkem to zřejmě neposílí.
- Pokud je to možné, uveďte že jste jim již nějakou upomínku zaslali. Pomáhá to udržet dobrý vztah se zákazníkem, protože mu můžou chybět vaše předchozí zprávy náhodně nebo kvůli softwarovým chybám.
- Vyvolejte emoci. Zatlačte na strach z toho, že zákazník přijde o XY pouze kvůli tomu že si váš produkt nezakoupil.